Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 18 aug 2017 17:32

Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
 Raubritter-stickling sökes för byte, Lund 
Författare Meddelande

Inlägg Raubritter-stickling sökes för byte, Lund
Söker alltså en stickling av Raubritter, kan betala eller byta mot något av följande som jag själv har just nu i sticklingväg:

Princesse Louise (sempervirens)
Thalia

Snart färdiga:
Blush Rambler
Constance Spry

06 dec 2013 14:42

Inlägg Re: Raubritter-stickling sökes för byte, Lund
Synd att jag inte har en sådan :( , hade gärna bytt mot en Thalia :) Ska se om jag kan få tag på en nästa säsong, och i så fall dela med mig; skulle gärna ha en Raubritter själv.

06 dec 2013 20:34

henny skrev:
Synd att jag inte har en sådan :( , hade gärna bytt mot en Thalia :) Ska se om jag kan få tag på en nästa säsong, och i så fall dela med mig; skulle gärna ha en Raubritter själv.

Har du möjlighet till vinterförvaring? I så fall kan jag skicka en Thalia, så kan du återgälda det när du har något skoj över :)

07 dec 2013 16:07

Jag kan ha den i min källare, där har jag nu Rosa baksiae lutea och Plena. Hoppas de överlever. Men vad önskar du dig utöver Raubritter? Finns ju en del rosor på rosariet som vi har möjlighet att ta rotskott på. Men jag har även en del annat intressant som jag fått från Svennis, om du kan ha Thalia, zon 1-2, då har jag La Perle och Mme Sancy de Parabère, kan det vara något, men det får bli nästa år, så jag kan ta sticklingar.

08 dec 2013 09:20

henny skrev:
Jag kan ha den i min källare, där har jag nu Rosa baksiae lutea och Plena. Hoppas de överlever. Men vad önskar du dig utöver Raubritter? Finns ju en del rosor på rosariet som vi har möjlighet att ta rotskott på. Men jag har även en del annat intressant som jag fått från Svennis, om du kan ha Thalia, zon 1-2, då har jag La Perle och Mme Sancy de Parabère, kan det vara något, men det får bli nästa år, så jag kan ta sticklingar.

En banksiae lutea kan jag absolut tänka mig. Om du skickar PM med din adress så skickar jag en Thalia, men det är kanske bäst att vänta till efter jul för att inte råka fastna i posthanteringen?

08 dec 2013 13:55

Låter som en bra tanke att vänta till efter jul :) Ska ta sticklingar på R b l och skicka, hoppas bara jag lyckas, men det ska nog gå :)

09 dec 2013 21:50

Hej igen!

Nu efter sommarens iakttagelser har en av mina R banksiae dött. Du får gärna den kvarvarande. Jag har svårt att förvara dem över vintern och du kanske lyckas bättre än jag. Mejla gärna din postadress till goteborg@svenskros.se så skickar jag den på posten.
/Henny

25 sep 2014 08:55
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 7 inlägg ]